İlimKuran - Tefsir

Kehf Suresi – Nouman Ali Khan

Nouman Ali Khan’ın Arapça öğrencilerine yapmış olduğu Kehf suresi tefsiri.

1-6 Bölümlerin tamamı

Allah’ın adaleti tamamen mükemmel ve mutlaktır. Allah’ın planı onun, adaleti onun hikmeti çok kapsamlı bir şekilde kurulmuştur incelediğimiz bu iki kısımda. Ancak insanoğlunun çoğunluğunun inanç problemi var bu aslında ‘dünyada kötü şeyler neden benim veya başkalarının başına geliyor?’ diye sorgulama problemi, problem burada yatıyor.

Aslına bakarsanız ateistik eğilimi olan veya sadece Allah’a genel bir saldırganlığı olan insanların ilk konuşacağı şey kişisel problemleri veya dünyada olan problemlerdir. Eğer tanrı varsa bu bu bu nasıl oluyor? Bu kötülükler nasıl olur ve kötülükler listesi uzar gider değil mi? Bu tabiki başa çıkması zor bir problem.

Allah’ın bu surede bu problemle başa çıkışı gerçekten çok güzel. İlk olarak farkettiyseniz bir önceki kısımlarda kısacaAllah’ın bu dünyadaki planları vardı ama ağırlıklı olarak dikkat çekilen yer mahşer günündene olacağı, Allah’ın ahiretteki mükemmel adaletiydi. Bu dünya adalet dünyası değil; ama öbür dünya öyle. Nihayetinde Allah her şeyi dengeleyecek ama bunun için öncelikle görünmeyene inanmalısın. Sadece görünene inanamazsın görünmeyene de inanmalısın. Ben sadece Fatiha Suresi’nden anlayabildiklerimle biletartışabilirim ki Allah’ın kusursuzluğunun bir parçası da öbür dünyanın yaratılmasıdır. Allah’ın kusursuzluğunun, muhakkak adaletinin kaçınılmaz sonucu ahirettir.

Öbür dünya olmadan, bu dünyada 100 cinayet işleyen biri oldunuz diyelim bunun telafisi nasıl olur ki? En fazla yapabileceğiniz bir defa birini öldürmektir. Yüzlerce kişinin hayatının karşılığını ödeyemezler ve bu hayatlar başka insanlara da bağlıdır. Yani sadece 100 canı etkilemediler 100 aileyi etkilediler belki de 100 toplumu etkilediler. Bu dünyada yalnızca bu bir kişinin bu 100 kişiye verdiği zararı ödemesi mümkün değildir İmkansızdır. 100 kişiyi de geç 2 kişininkini bile ödeyemezler hatta birininki bile ödenmez. Kısasa kısas yapılsa bile hala mükemmel adalet yerini bulmuş olmayabilir. Öldüren adam tamamen yalnız biriydi, hiç kimse ona bağlı değildi, kimse onu bilmiyordu ama öldürülen kişi bir ailenin başıydı, çocukların annesiydi ya da her neyse yani birçok hayatı mahvetti. Verdiği zarar çok daha büyük etki etti. Anlayacağınız bu dünyada muhakkak adaletten bahsetme fikri mümkün değildir, imkansız.

İbn Teymiyye rahimehullah demiştir ki; eğer biri sana bir tokat atarsa ve sen de ona atarsan senin attığın tokatın onun sana attığından daha çok acıtmadığını nerden bileceksin?

Muktesid birinden bahsettiğin zaman,
Allah diyor ki: Onlardan kendine zulmedenler vardır. Onlardan muktesid olanlar da vardır. (Fatır/35)

Biri tamamen adil olduğunda hatta aslında tamamen adillik teknik olarak olamaz, elinden geldiğince denersin ama haddi aşmadığını nasıl bileceksin?

Senin yumruğunun yediğin yumruktan daha güçlü atılmadığını nasıl bileceksin? gibi gibi şeyler anlayacağınız sizin için güvenli çıkış bağışlamaktır, onun iddaası buydu. Bakın öbür dünyada ne oluyor? Yapılan her şey kaydediliyor her şey.

Herhangi birisi burada kaçsa bile Allah onu kaydetti ondan kurtulamaz.

“Bu kitap küçük büyük bir şey bırakmadan hepsin isaymış!” (Kehf/49)

Kaçacak hiç bir yer yok, hepsinin bedeli ödenecek ve eğer buna inanmıyorsan Allah’ın adaletine inanmak zor olacaktır sadece bu hayata inanıyorsan her şey bu hayatsa.

Bizim dinimizde Allah’ın merhametine, adaletine olan bir inancımız var mesela biz Allah’tan merhamet etmesini umarız ama bu dünyada bir suç bir adaletsizlik gördüğümüz zaman aslına bakarsanız Allah’ın adaletine güveniriz, bu insanlar yaptıkların kaçamayacaklar. Allah Kuran’dabu sebepten bunu bir teselli olarak veriyor

Yoksa kötülük yapanlar, bizden kaçıp kurtulacaklarını mı sandılar? (Ankebut/4)

Bize karşı suç işleyenler, kötü amellerde bulunanlar bizden kaçacaklarını mı düşünüyorlar?

“Ne korkunç bir karar verdiler.” Bu Müslümanlara eziyet görürken gönderildi. Müslümanlar gözyaşı içerisinde ‘Nasıl olur da Mekke’de bize yaptıklarından kaçabilirler?!’ derken bu ayet indirildi. Siz gerçekten kaçabildiklerini mi düşünüyorsunuz? Hayır hayır kaçamadılar. Şu an bedelini ödemedikleri ödemeyecekleri manasına gelmez. Ahiretin yaratılması Kuran’da direk olarak Allah’ın adaleti ile ilişkilendirilir. Bende bu yüzden ilk olarak burayı anlatmak istedim çünkü size anlattığım son 2 kısım sadece bununla alakalıydı sadece Allah’ın adaletinin mükemmel olması anlayışı ama bu ahiret yani görünmeyen bir şey. Yani tıpkı bizim ve görünmeyen yerin arasındaki birperde gibi ve bizim tek gördüğümüz yer bu dünya. Görünmeyeni göremiyoruz ahireti göremiyoruz melekleri göremiyoruz. Allah’ın perde arkasındaki dizaynını planını göremiyoruz. Aslında hikayede olan şey de Allah’ın o perdeyi biz perde arkasında olanları azıcık görebilelim diye kaldırmasıdır. Bazı şeyler çok kötü görünecek eğer Musa ve Hızır’ın hikayesini biliyorsanız Musa aleyhisselam öğrenmek için yolculuğa çıkar.

(Kehf Suresi 1. Bölümden alıntı)

Tümünü PDF Olarak indirmek için;

KEHF SURESİ – PDF İNDİR

Benzer Yazılar

2 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir